وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

حفظ سلامت موها

حفظ سلامت موها 

آیا فکر می کنید که نوع غذا در رشد موها مهم است؟ بله، مهم است. موی سالم برای رشد، به انواع ویتامین ها و عناصر معدنی احتیاج دارد.

مو تاثیر قابل توجهی بر سلامتی بدن و روح دارد. اگر شما خیلی سرتان شلوغ است ،سریع غذا می خورید و علاوه بر آن استرس زیادی در زندگی دارید، این مسئله باعث می شود که غذاهای سالم کمتر بخورید و موها نشانه های تغذیه نادرست را نشان می دهند.

پس می توان گفت که، رژیم متعادل، نه تنها باعث سلامت بدن و روح می گردد، بلکه از نازک و سفید شدن موها نیز جلوگیری می کند.

ادامه مطلب ...

رژیم غذایی ضد آکنه

رژیم غذایی ضد آکنه 

بیش از چهل سال است که پژوهشگران روی آکنه و ارتباطش با رژیم غذایی مطالعه و تحقیق می ‌کنند. هر از گاهی، برخی مطالب غلط هم به عنوان شایعاتی مطرح می شود و برخی رسانه‌ها هم این اشتباهات را تکرار می‌ کنند و متاسفانه وقتی اخبار غیرعلمی و ثابت نشده‌ای پخش می‌ شود، مدت‌ ها طول می ‌کشد تا بتوان آن را از ذهن مردم پاک کرد. این ها را خانم دکتر امیدوار، رییس انجمن تغذیه می‌گوید.

چندی پیش در برخی رسانه‌ ها اعلام شد که "برخی پژوهشگران دریافته ‌اند که مصرف غذاهای پر پروتئین می ‌تواند بیش از 50 درصد جوش ‌های آکنه را کاهش دهد!" ما البته از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدیم اما چون از صحت و سقم آن مطمئن نبودیم، با یک متخصص تغذیه(خانم دکتر امیدوار) و یک متخصص پوست(آقای دکتر نیلفروش ‌زاده) در همین رابطه گفتگو کردیم.

ادامه مطلب ...

پوستی شاداب با تغذیه مناسب

پوستی شاداب با تغذیه مناسب 

همان گونه که تغذیه مناسب و صحیح، در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است، در داشتن پوستی سالم و شفاف نیز تاثیر بسزایی دارد.

با توجه به این که پوست مانند یک سد حفاظتی برای بدن عمل می‌کند، لذا با رعایت یک برنامه غذایی مناسب می‌توان این سد را تقویت کرد.

مالیدن کرم بر سطح پوست موجب نفوذ مواد مغذی به داخل سلول‌های پوستی نمی‌شود و فقط تا زمانی که آن را نشویید، روی پوست شما وجود دارد، ولی تغذیه سالم، تمام مواد مغذی را وارد سلول‌های پوستی می‌کند. به این صورت که مواد مغذی وارد جریان خون می‌شوند و توسط جریان خون به سلول‌های پوستی بدن می‌رسند.

ادامه مطلب ...

غذاهای خوب برای پوست ‌های بد

غذاهای خوب برای پوست ‌های بد 

تغذیه همان‌ طور که از نامش برمی ‌آید، قرار است به میلیاردها سلول بدن غذا برساند تا آن ها بتوانند فعالیت ‌هایی را که در برنامه تنظیم شده‌ شان دارند، انجام دهند.

اگر به هر دلیلی تغذیه مناسبی نداشته باشیم به این معنی است که غذای مورد نیاز سلول ‌های خود را درست انتخاب نکرده و آن ها را با مشکل مواجه کرده ‌ایم.

ادامه مطلب ...

مواد لازم برای سلامت موها

مواد لازم برای سلامت موها 

برای حفظ سلامت موها، فقط موادی که به صورت موضعی می توان استفاده کرد مهم نیست، بلکه نوع رژیم غذایی شما نیز در این زمینه نقش موثری بازی می کند. پس تنها به شامپو و سایر مواد آرایشی و بهداشتی توجه نکنید، بلکه حفظ پاکیزگی مو و تغذیه مناسب آن نیز لازم است.

موی هر فرد ماهیانه 3 تا 3/5سانتیمتر رشد می کند و اساس موی جدید، پوست و یا رشد ناخن ها منوط به تغذیه شما است. اگر تغذیه شما سالم باشد، سلول های سالم و قوی تری در سراسر بدن تولید خواهد شد.

رژیم غذایی سرشار از پروتئین و آهن می تواند کیفیت مو را به طور بارزی تحت تاثیر قرار دهد.

ادامه مطلب ...

ویتامین E ضد موخوره

ویتامین E ضد موخوره

از فواید ویتامین E زیاد شنیده‌ایم. پایگاه اینترنتی نچرال‌ نیوز در گزارش خود، منتشره در 29 ژانویه (9 بهمن)، به فواید این ویتامین پرداخته است.

در این گزارش که با عنوان " ویتامین E مو را رشد می ‌دهد " چاپ شده، از این ویتامین به عنوان یک ماده‌‌ مغذی حیاتی یاد کرده که قوی ‌ترین اثر آن جلوگیری از گسترش بیماری قلبی است. 

ویتامین E تأثیرات مثبت دیگری نیز دارد و هم به صورت خوراکی و هم به صورت  موضعی قابل مصرف است.  

ویتامین E نه تنها موجب تقویت رشد مو می شود بلکه می ‌توان از آن برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرد. مکانیزم دقیق این تأثیرگذاری هنوز شناخته نشده اما این فرض وجود دارد که ویتامین E با همان مکانیزمی که موجب حفاظت در برابر بیماری ‌های قلبی می‌ شود می تواند جلوی ریزش مو را بگیرد. یعنی تصور می ‌شود که این ویتامین با افزایش دریافت اکسیژن و جریان خون مویرگ‌ ها، جریان خون جمجمه را نیز بهبود بخشیده و از ریزش مو جلوگیری ‌می‌ کند.   

ادامه مطلب ...

به خاطر پوست ‌تان، سیب را با پوست بخورید

به خاطر پوست ‌تان، سیب را با پوست بخورید

بر اساس نتایج تحقیقات، ویتامین‌ ها، مواد مغذی، آنتی ‌اکسیدان‌ ها و دیگر ذخایر غذایی به طور مستقیم روی پوست تاثیر می ‌گذارند و پوست از غذاهایی که می‌ خوریم بسیار تاثیرپذیر است. ویتامین های موثر در فعالیت‌ پوست، ویتامین C، E، K و B کمپلکس هستند.

ویتامین C و E به کاهش آسیب رادیکال ‌های آزادی که در اثر نور خورشید، سیگار کشیدن و ... ایجاد می‌ شود، کمک می‌ کنند. رادیکال‌ های آزاد، کلاژن، الاستین و فیبرهای حمایت ‌کننده در ساختمان پوست را تخریب کرده و باعث چین و چروک و علایم پیری می‌ شوند.

ادامه مطلب ...

اگر موهای تان نازک شده...

اگر موهای تان نازک شده...

ارتباط تغذیه با سلامت موها 

موها در زیبایی افراد نقش بسزایی دارد و کسی نیست که از ریزش، سفید شدن یا نازک شدن تارهای مویش نگران نباشد. اکثر افراد وقتی می بینند موهای شان می ریزد به سراغ متخصص پوست و مو می روند تا از پیشرفت آن جلوگیری کنند یا اگر بشود موهای از دست رفته را بازیابند.

ریزش مو بین 50 تا 100 تار در روز طبیعی است، ولی بیش از این مقدار نیاز به بررسی دارد. علل فراوانی برای ریزش مو وجود دارد که استرس، اضطراب، برخی داروها مانند رقیق کننده های خون، مصرف بیش از حد ویتامین A، قرص های ضدبارداری و ضدافسردگی ها، برخی عفونت ها، مشکلات هورمونی، فقر ویتامین ها و مواد معدنی از آن جمله هستند.

ادامه مطلب ...

رژیم غذایی در ویتیلیگو

رژیم غذایی در ویتیلیگو 

ویتیلیگو نوعی بیماری التهابی پوست است. این بیماری معمولا به صورت لکه‌ های سفید رنگ و به طور قرینه در دو سمت بدن خود را نشان می ‌دهد. آن را به نام های " برص " و " پیسی " نیز می شناسند. 

مواد غذایی یکی از بخش های مهم زندگی هر فردی است و تنها راه تامین انرژی به شمار می آید. هر کس باید از یک برنامه غذایی سالم و مغذی پیروی کند تا سیستم ایمنی بدن را قوی تر کند و به مبارزه ی کارآمد با بیماری بپردازد.

افراد مختلف دستورالعمل های متفاوتی برای درمان این بیماری ارائه می دهند اما هیچ کدام از آن ها به طور کامل عمل نمی کنند، قطعا اگر رژیم درمانی خاصی وجود داشت تا به حال راجع به آن شنیده بودیم.

ادامه مطلب ...

نقش تغذیه در التیام زخم ها(1)

نقش تغذیه در التیام زخم ها(1) 

علم تغذیه مبحثی جالب برای تمامی اقشار است. در نگاه اول تغذیه یعنی مصرف غذای کافی جهت زنده ماندن، ولی از نقطه نظر تأثیر بر سلامتی یعنی مبارزه علیه چاقی، دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی - عروقی، با دقیق شدن در مبحث تغذیه اهمیت مواد مغذی در بدن روز به روز مشخص تر می گردد.

ثابت شده که برای تمامی فرآیندهای منجر به سلامتی در بدن و حفظ سلامت بدن، تغذیه نقش مستقیم و مثبت دارد. سیستم پیچیده بهبود زخم یکی از این مکانیسم ها می باشد که در جهت حفظ سلامتی، علی رغم جراحت وارده و هجوم میکروارگانیسم ها عمل می کند.

ادامه مطلب ...