وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

روشنایی شما را چاق می‌ کند

روشنایی شما را چاق می‌ کند

تاریکی برای بسیاری از انسان ها هراس آور و ناخوشایند است به اندازه ای که همیشه یک چراغ را در جایی روشن نگاه می دارند اما شاید دانستن این که روشن بودن محیط در شب ها منجر به چاقی افراد می شود، ترس از تاریکی را در آن ها از بین ببرد.

به گزارش مهر، محققان عصب شناس دانشگاه اوهایو به تازگی دریافته اند موش هایی که در هنگام شب در اتاقی روشن قرار دارند نسبت به موش هایی که در تاریکی به سر می برند 50 درصد وزن بیشتری می گیرند در حالی که هر دو گروه از نظر میزان تحرک و مقدار غذا در شرایط یکسانی به سر می برند.

ادامه مطلب ...

سوء تغذیه ای به نام چاقی

سوء تغذیه ای به نام چاقی 

به خاطر فشردگی کارها و محدودیت وقتش صبح زود در دانشگاه تهران به حضورش رسیدیم. با کوله باری از تخصص و تجربه به سوالات مان پاسخ داد. دکتر احمدرضا درستی مطلق عضو هیأت علمی و دانشیار گروه تغذیه و بیوشیمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران که رییس سابق انستیتو تغذیه و مدیر فعلی موسسه ملی تغذیه و فناوری غذا است. در زیر قسمت اول از مصاحبه اختصاصی تبیان با ایشان را می خوانید:

ادامه مطلب ...

9 ماده ی غذایی چربی‌ سوز

9 ماده ی غذایی چربی‌ سوز

اگر نمی ‌خواهید رژیم بگیرید اما دوست دارید وزن کم کنید می ‌توانید این 9 ماده ی غذایی را خریداری و یخچال ‌تان را با آن پُر کنید.

اما فراموش نکنید این ها مواد غذایی جادویی لاغرکننده نیستند بلکه می ‌توانید آن ها را جایگزین سایر مواد غذایی روزانه‌ تان کنید تا کالری کمتری دریافت کنید و وزن تان را پایین بیاورید. اگر می ‌خواهید سریع و راحت وزن کم کنید، این فهرست غذایی کمک ‌کننده است.

ادامه مطلب ...

جدیدترین پیشنهاد برای کاهش وزن

جدیدترین پیشنهاد برای کاهش وزن 

نتایج مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می ‌دهد فکر کردن مداوم به غذا در کاهش وزن افراد موثر است. 

به گزارش شبکه ایران به نقل از تلگراف، دانشمندان دریافته‌ اند فکر کردن به غذای مورد علاقه، به افراد کمک می ‌کند تا از خوردن آن خودداری کنند.  

بر این اساس، فکر کردن در طول روز در مورد یک غذای خوشمزه، واقعا اشتهای افراد را نسبت به آن کاهش می ‌دهد. 

در این روش فرد باید بدون وقفه خود را در حال خوردن غذا تصور کند،‌ نکته ی جالب آن است که یک تصویر به تنهایی و ثابت، اشتهای فرد را بیشتر خواهد کرد. این نکته به مکانیزم‌ های طبیعی بدن در مصرف یا اجتناب باز می‌ گردد. 

کتر کری موروگ که ریاست تیم پژوهشی دانشگاه کارنگی ‌ملون در پیتس ‌بورگ را برعهده دارد، در این باره می‌ گوید: تلاش برای توقف افکار مربوط به غذای مورد علاقه برای کاهش تمایل نسبت به غذا ایده‌ ای نادرست است. 

طی این پژوهش، دانشمندان از داوطلبان خواستند به طور مداوم خود را در حال خوردن شکلات‌ هایی از یک برند خاص‌ تصور کنند. داوطلبان این ‌کار را 30 بار انجام دادند.  

در مرحله ی بعد، ظرفی حاوی این نوع شکلات در اختیار داوطلبان و گروه دیگری از افراد قرار گرفت. در نهایت، افرادی که خود را در حال خوردن این شکلات تصور کرده بودند، 50 درصد کمتر از دیگران شکلات خوردند.  

چای لاغری دکتر سینا 

قیمت : 22,000 هزار تومان +1 بسته شکلات تلخ هدیه 

شکلات تلخ در کنار چای لاغری دکتر سینا بسیار مفید و مؤثر است.  

چای لاغری دکتر سینا

به موفقیت های خود در کاهش وزن جایزه بدهید!

به موفقیت های خود در کاهش وزن جایزه بدهید! 

رژیم گرفتن و دوره ی درمانی کاهش وزن یک ماراتن است که همراه با فراز و نشیب هایی است که شما باید آن را به طور پیوسته طی نمایید.

در دنیای واقعیت وزن کم کردن، گاه با مقاومت هایی همراه بوده که فقط جنبه ی فیزیولوژیک و یا محاسبه یک کالری دریافتی را ندارد. بلکه توجه به رفتارهای غذایی و از آن مهم تر رفتارهای یک زندگی در این سیر کاهش وزن، دارای اهمیت است. بر همین اساس است که خیلی ها کالری تمام مواد غذایی را حفظ هستند ولی باز در کاهش وزن موفق نمی باشند. یکی از جنبه های رفتاری در زمان رژیم کاهش وزن، توجه به موفقیت ها بر اساس استعداد ذاتی خود شما است. در آن زمان مانند هر موفقیت دیگری باید به خود جایزه بدهید.

ادامه مطلب ...

فرهنگ غذای امروز

فرهنگ غذای امروز 

ادامه مصاحبه با دکتر احمدرضا درستی مطلق عضو هیأت علمی و دانشیار گروه تغذیه و بیوشیمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران که رییس سابق انستیتو تغذیه و مدیر فعلی موسسه ملی تغذیه و فناوری غذا است را می خوانید ، قسمت اول از مصاحبه اختصاصی تبیان با ایشان را اینجا بخوانید و در ادامه با ما همراه باشید :

ادامه مطلب ...

آیا رژیم خاصی برای چاقی شکمی وجود دارد؟

آیا رژیم خاصی برای چاقی شکمی وجود دارد؟ 

حتما شما نیز شنیده اید که رژیم یا رژیم های خاصی هستند که می توانند چربی های اضافی شکم را از بین برند و موجب کاهش سایز دور کمر گردند . ولی آیا یک رژیم غذایی می تواند به طور اختصاصی موجب کاهش سریع سایز شکم و دور کمر گردد؟
در بعضی از تبلیغات ادعا می شود که  رژیم های چاقی شکمی می توانند در مدت کوتاهی (مثلا یک ماه) موجب برطرف شدن چاقی شکمی و کاهش وزن در حدود 7 کیلوگرم شوند.

ادامه مطلب ...

سرطان از عوارض خطرناک چاقی است!

سرطان از عوارض خطرناک چاقی است! 

حتما بارها از عوارض و مضرات چاقی شنیده اید و می دانید که چاقی احتمال ابتلا به بیماری هایی مثل دیابت، فشار خون بالا و چربی خون بالا را افزایش می دهد.

حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا ممکن است چاقی موجب افزایش شانس ابتلا به سرطان نیز گردد؟

شواهد موجود نشان می دهند که بله. چاقی می تواند عاملی برای افزایش شانس ابتلا به انواع سرطان باشد. هر چند محققین هنوز در صدد هستند که چگونگی ارتباط بین چاقی و سرطان را کشف نمایند.

ادامه مطلب ...

بهترین و بدترین نوشیدنی ‌های فصل گرما

بهترین و بدترین نوشیدنی ‌های فصل گرما 

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما برشمرد و افزود: چای رقیق، دوغ کم نمک و شربت کم شیرین در مراحل بعدی برای رفع عطش در هوای گرم توصیه می ‌شود.  

دکتر پریسا ترابی، رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این که سالمندان دیرتر متوجه کم آبی و حس تشنگی می ‌شوند، اظهار کرد: از این رو افراد سالخورده ملزم به نوشیدن روزانه 8 تا 10 لیوان آب هستند که به مراتب مناسب ‌تر از چای، دوغ، نوشابه‌ های گاز دار و شربت است.

ادامه مطلب ...

ماءالشعیر باعث آرامش اعصاب می‌شود

ماءالشعیر باعث آرامش اعصاب می‌شود 

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف ماءالشعیر باعث رفع خستگی اعصاب می‌شود و به دفع سنگ‌های کلیه کمک می‌کند.

مرتضی صفوی افزود: ماءالشعیر یکی از نوشیدنی‌های رایج است که از جوانه ی جو به دست می آید و در رفع تشنگی مؤثر است.

این نوشیدنی دارای انواع ویتامین های گروه ب شامل B1، B2، B3، B6، اسید پانتوتنیک (B5)، بیوتین، اسید فولیک، B12 و ویتامین C است.

ادامه مطلب ...