وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

با تغییر رژیم بیماری کبد چرب را کنترل کنید!

با تغییر رژیم بیماری کبد چرب را کنترل کنید!

تغییر رژیم غذایی می‌تواند بیماری کبد چرب را مهار کند 

اساس مطالعه‌ای که محققان "بیمارستان اطفال بوستون" روی موش‌ها انجام داده‌اند، رژیم‌های غذایی مملو از کربوهیدراتی‌هایی که سریع می‌سوزند، می‌تواند موجب ابتلا به بیماری کبد چرب و در نتیجه نارسایی کبد و مرگ بیمار شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلث دی، نویسندگان این مطالعه گفتند، در صورتیکه این یافته‌ها در مورد انسان‌ها نیز تایید شوند می‌تواند به این معنی باشد که با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی می‌توان از ابتلا به بیماری کبد چرب پیشگیری و احتمالا آنرا درمان کرد.

در این مطالعه محققان موش‌ها را تحت رژیم‌های غذایی پر گلیسمیک و کم گلیسمیک قرار دادند.

رژیم‌های غذایی پر گلیسمیک قند خون را به سرعت بالا می‌برند درحالیکه رژیم‌های غذایی کم گلیسمیک قند خون را به آهستگی بالا می‌برند.

موش‌هایی که رژیم غذایی پر گلیسمیک داشتند نوعی آرد ذرتی مصرف می‌کردند که سریع جذب می‌شود و موش‌هایی که رژیم غذایی کم گلیسمیک داشتند آرد ذرتی مصرف می‌کردند که به کندی جذب می‌شد.

نان سفید، برنج سفید، بیشتر غلات پردازش شده برای صبحانه و کنستانتره قند از جمله غذاهای پر گلیسمیک هستند که قند خون را در انسان‌ها به سرعت بالا می‌برند.

در عوض سبزیجات، میوه‌ها، لوبیا و حبوبات پردازش نشده نمونه‌هایی از غذاهای کم گلیسمیک هستند که به کندی قند خون را در انسان‌ها بالا می‌برند.

در این مطالعه به هر دو گروه موش‌ها مقادیر مساوی از مجموع کالری‌ها، چربی، پروتئین و کربوهیدارت داده شد.

پس از شش ماه هر دو گروه موش‌ها هم وزن بودند اما چربی در بدن، خون و کبدهای موش‌هایی که رژیم غذایی پر گلیسمیک داشتند دو برابر موش‌هایی بود که رژیم غذایی کم گلیسمیک داشتند.

دکتر "دیوید لودویگ" مدیر برنامه "وزن مطلوب برای زندگی" در بیمارستان اطفال بوستون گفت یافته‌های جدید استدلالی بسیار قوی در اثبات این امر است که یک رژیم غذایی پر گلیسمیک موجب ابتلای انسان به بیماری کبد چرب می‌شود و رژیم غذایی کم گلیسمیک از ابتلا به این بیماری در انسان پیشگیری می‌کند.

این یافته‌ها در شماره سپتامبر مجله "چاقی" (‪ (Obesity‬منتشر شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد