وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

چگونه می‌توان شیره را در گوشت نگه داشت؟

چگونه می‌توان شیره را در گوشت نگه داشت؟ 

علاوه بر درجه حرارت زیاد که باعث می‌شود شیره از گوشت خارج شود و طعم آن از بین برود، خارج شدن آب از گوشت دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد.

اگر به هنگام پخت به گوشت نمک بپاشید آب گوشت از آن خارج می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید آب و شیره گوشت در آن بماند بهتر است از نمک زدن در اوایل کار خودداری کنید و قبل از خوردن به آن نمک بزنید. ولی اگر به طور عمدی می‌خواهید شیره گوشت بیرون بیاید (به عنوان مثال برای سوپ و خورش‌ها) اشکالی ندارد که به آب داخل دیگ نمک نیز بیافزایید.

به هنگام کباب کردن گوشت در فر، اطراف گوشت را با برس مخصوص روغن بمالید. در این صورت شیره گوشت بیرون نخواهد آمد و بخار نخواهد شد. این روغن مالیدن را درباره ژیگو و غذاهایی مانند آن نیز انجام دهید. گوشت ژیگو را اگر با نخ ببندید باز هم آب کمتری از آن خارج خواهد شد. قسمت چربی ژیگو را در بالا قرار دهید تا به تدریج که چربی ذوب می‌شود همه گوشت را فرا می‌گیرد. طبق تحقیاتی که در سال 1990 در دانشگاه مینسوتا انجام گرفته است اگر گوشت (هر نوع گوشت و مرغ) را همراه‌ اندکی از چربی آن بپزید، حتی در درون گوشت فرو نمی‌رود فقط باعث می‌شود که آب و شیره در گوشت باقی بماند و گوشت را خوشمزه‌تر کند. در نتیجه کافی است که پس از پخت گوشت، چربی را از گوشت جدا کنید و آنرا مصرف نکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد