وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

وبلاگ خانواده

عکس ها و مطالب گوناگون

شناخت مواد اولیه قنادی

شناخت مواد اولیه قنادی 

همیشه از مرغوب‌ترین مواد اولیه قنادی استفاده کنید تا در تهیه شیرینی به کیفیت مطلوب‌تری دست یابند.

برآنیم که هر شماره در مورد یکی از مواد اولیه قنادی توضیح دهیم . اولین ماده تخم‌مرغ است‌. تخم‌مرغ مثل بقیه مواد از جمله آرد و کره نقش مهمی در کیفیت شیرینی دارد و همیشه باید آن را به صورت تازه تهیه و مصرف کرد.

تخم‌مرغ برای هوادهی شیرینی و بیسکویت یا کیک بکار می‌رود زیرا پس از به هم زدن شدید، قدرت نگهداری هوا در خود دارد. برای مثال در مواردی که به شدت زده شود کف ایجاد می‌کند و باعث پف مناسب کیک می‌شود.

قدرت هوادهی تخم‌مرغ مربوط به سفیده آن است و زرده هنگام زدن کف ایجاد نمی‌کند. زیرا دارای چربی نسیتا زیادی است. زرده باعث ایجاد رنگ، طعم و ترد شدن شیرینی می‌شود. هر عدد تخم‌مرغ کامل قادر است که مقداری آرد بیش از وزن تخم‌مرغ باشد باید از هوا دهنده‌های شیمیایی مثل بکینگ پودر کمک گرفت‌.

درجه حرارت یکی از نکات مهم کاربرد تخم‌مرغ در شیرینی‌پزی است. یعنی تخم‌مرغ اضافه شده به خمیر نباید خیلی سرد باشد. زیرا باعث بسته شدن روغن شده و زمان به هم زدن خمیر و یا کرم را بالا خواهد برد. در هوای گرم می‌توان از تخم‌مرغ سرد استفاده کرد زیرا حرارت خمیر را تنظیم کرده و اجازه نمی‌دهد که از 26 درجه سانتی‌گراد تجاوز کند اما در هوای سرد زمستان باید درجه حرارت تخم‌مرغ را تا درجه گرمای اتاق افزایش دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد